Diavolul conduce un Ford Ka

Diavolul conduce un Ford Ka

Conduceam bine, ca de obicei, pe o arteră cu trei benzi pe sens a Bucureștiului. În fața mea, o femeie. Știu că nu sînt special. Știu că toți identificăm femeile la volan după modul în care conduc, fără să fie nevoie să le vedem fața în retrovizoare sau pe geam.

Ce-i drept, de data asta m-a ajutat numărul de înmatriculare. B 666 MNK. Un Ford Ka diabolic, cu bărcuță gonflabilă de copi pe lunetă. Întruchiparea Fiarei. Fiara cu 60 CP. Monika mergea ca fata pescarului. Sau mă rog, a cui fată era aia care mergea și pe cal, și în căruță, și călare, și pe jos. Mnk mergea și pe banda 1, și pe banda 2. Baleia ca urina vacii boului. Era imposibil de depășit. Într-un final, la a trei intersecție, și-a ales o bandă și s-a oprit la roșu. Am oprit lîngă ea și i-am făcut semn să deschidă geamul. Era o Monică cu ochelari, nemachiată, haine de la Miniprix, nas de cal, buze de bărbat. Nu aș băga mîna în foc că era însuși Anticristul, dar cu siguranță arăta ca dracu (atenție, această glumă se va repeta peste patru rînduri!) A urmat următorul dialog (mă rog, monolog) suprarealist:

– Nu vă supărați, sînteți satanistă?
– ?!
– Ah, ați ales numărul ăsta doar pentru că conduceți ca dracu?
– …

S-a făcut verde și satanista cu Ford Ka mi-a dat fum în nas, taman cînd mă pregăteam să-i aplic lovitura decisivă: ”Dacă mai schimbi banda în fața mea fără să semnalizezi te ia dracu!”. În orice caz, mi-a făcut o mie de draci.

PS – cine numără glumele cu draci (inclusiv alea proaste), primește o glumă bonus cu draci.

30 thoughts on “Diavolul conduce un Ford Ka

  1. Mi-ai dat o idee (că şi io recunosc femeile la volan, indiferent dacă le văd faţa ori ba): ar trebui scris un decalog al şoferiţei. De exemplu: femeia nu cunoaşte frâna de mână; mergi în spatele ei, drumul e întins, eşti în afara localităţii şi, din când în când, femeia din faţa ta frânează inexplicabil. N-a văzut nici găină, nici iepure, nici căprioară pe şosea, Dar, ca să reducă din viteză, apasă pedala de frână. Muie, proasta pulii.

      1. Acuma, că mi-a trecut râsul, zic aşa: nu, mă, nu folosesc frâna de motor pe drum întins şi drept, ci merg normal, teleap-teleap, şi văd că, în faţa mea, o maşină pune brusc frână deşi, cum spuneam mai sus, şoferu’ cela n-a văzut vreun animal pe şosea ori vreo pulă răsărită pe capotă. Deci aia de la volan sigur e femeie; dacă i se părea că merge prea repede, trebuia doar să ridice piciorul de pe viteză, nu să frâneze ca vaca-n căpiţa de fân şi să mă oblige şi pe mine să frânez, ca să nu-i intru în cur. Cu maşina, cel puţin.

      2. Vrei să intrăm în chestii tehnice? C-o să zică lumea că ne dăm rotunzi. Şi hai, că ştii şi tu ce înseamnă “frâna de motor” în limbaju’ uzual, nu în ăla de specialitate.

  2. Termenul consacrat, (şi cu mult mai mult impact) este PIŞATUL BOULUI.
    Sunt câţiva care ne învaţă despre beneficiile purtării centurii de siguranţă.
    Cum de mai sunteţi în viaţă?

  3. De câte ori îmi taie faţa câte un bou, fără semnalizare, evident, fac un pariu cu mine însumi. Anume, că poartă ochelari de soare şi lănţoi. De cele mai multe ori (90%), câştig.
    Când maşina respectivului e neagră, nu mă mai obosesc să pariez, n-ar fi fair play.

  4. Don Mantzy: atat timp cat tii apasata pedala de acceleratie, furnizezi combustibil ( si aer) motorului chiar si de Ford. Acest combustibil este folosit pentru a intretine consumul unei cantitati de energie cinetica Ec = (m x V la patrat) / 2. Masa M nu poate fi modificata, ceea ce poate fi modificata este viteza. Mentii apasata pedala in aceiasi pozitie viteza va ramane constanta. Acum exista un echilibru intre Ec si suma energiilor oponente (rezistente la inaintare) care sunt rezistenta la inaintare a aerului si rularea. (in mare). Ridici piciorul de pe pedala rezistenta aerului si rularea isi fac de cap si reduc viteza de inaintare. Rezistenta aerului este majoritara intre rezistente de la cca 75 – 80 Km/h in sus. Adica pe drum drept si orizontal (aliniament si palier). In plus, fara combustibilul necesar deplasarii cu viteza initiala, motorul chiar si de Ford, se va comporta ca un compresor, adica consumator de energie cinetica, adica consumator de viteza nu furnizor. Deci chiar si tu folosesti frana de motor pe drum drept si intins.

    1. baga-mi-as pula in Politehnica voastra. Frana de motor e cand retrogradezi din treapta superioara in treapta inferioara, reducand astfel viteza “artificial”, lasati-o moarta cu interpretarile lingvistice.

      1. Poate te citeste Abramburica. Asta n-ar fi mai nimic, da’ sa nu auda Suzana Gadea ca face ca elicea-n coparsheu. Si altceva: pe domn profesor Ursu il laudati ca face matematica la tabla intre doua pensii de stati cu gurile cascate, da’ daca eu dezvalui din tainele meseriei, degraba dai cu scarbosenia’n Politehnica.

      2. Mantzy, sa stai departe de alea automate, alea-s fara frana de motor. 🙂 Chirurgu’ conduce ca o mazeta si se mai si lauda cu asta. Cred ca-i zoso.

    2. Masa scade tot timpu’, ca_consumi combustibil, mai dai o flegma pa geam, mai arunci mucurile din scrumera tot pe fereastra, cauciucurile se tocesc, etc. :). Si tu, Mantzy, nu-ti mai baga pula-n politehnisti, ca daca nu erau ei, mergeai in opinci pe carare, nu in Polo pe sosea. Muie lu’ pizdele de la volan care conduc ca niste puli !

    3. Mantzy, te rog permite-mi sa clarific pentru maestrul wikipedia de aici cum sta treaba cu viteza si masa. E brocoli la fizica, a dat o explicatie de traducere incompleta de pe wikipedia, nici macar nu a trecut prin fizica de liceu, daramite Politehnica.

      Don Nicolae, ai o problema de intelegere a unor notiuni din fizica, ai nota 4, revezi materia. Combustibilul consumat in mers la viteza constanta nu intretine “consumul unei cantitati de energie cinetica (m x V la patrat) / 2”. De unde ai tradus tu asta? Ce cacat de exprimare de corijent e asta? Energia cinetica este o energie potentiala (acumulata) si nu e nevoie de o energie suplimentara pentru a o intretine. E ca si cum ai spune “e nevoie de un consum de energie pentru a sta cu curul pe varful muntelui, odata ce am ajuns acolo”. Consumi o energie pentru a o acumula in viteza V a corpului de masa m, prin invingerea fortei Masa*acceleratie. Dupa atingerea vitezei V, energia consumata e folosita pentru realizarea unui lucru mecanic impotriva unor forte rezistente pe o distanta: frecarea si rezistenta aerului, frecarea cauciucurilor cu asfaltul, frecarea din transmisie, etc, adica fortele alea care apar datorita deplasarii cu viteza V in atmosfera planetei Pamant, in prezenta gravitatiei aceleiasi planete. Nu consumi energie pentru a mentine energia cinetica la viteza V, ci pentru a invinge niste forte nedorite. In spatiul cosmic nu exista forte de frecare, un corp cu viteza V poate merge indefinit cu acea viteza, odata atinsa. Sondele alea spatiale Pioneer si Voyager lansate de NASA prin anii ’70 merg singure prin cosmos cu vitezele atinse dupa niste accelerari cu motoarele si cu ajutorul gravitatiei planetelor pe langa care au trecut fara nici un consum de energie suplimentar, nu mai au motoare in functiune. Dupa haosul din mintea ta ar trebui sa se fi oprit. Mai bine abtine-te sa tii prelegeri pseudo-stiintifice cu un limbaj insuficient stapanit. Stii tu ceva, dar e insuficient, pici teza la fizica de clasa a 9-a, primul semestru.

      1. finch, du-te sa te impusti, dar inainte sa faci asta, sa analizezi fortele ce actioneaza asupra glontului pe traiectorie si sa calculezi cita cantitate de pulbere iti trebuie in tubul cartus astfel incat.
        Sa vii sa-ti dau medalia de om destept, bah!
        Problema nu era cine este mai destept la fizica ci cum conduc unii ca niste mazete fin’ca au impresii. In afara de satanista pomenita de autore, pe care probabil o dureau grav flocii de ceilalti soferi, mai este un altul care a tinut el sa se evidentieze, chirurgul pulii – care nu stie ca tre sa pastreze o distanta corespunzatoare in functie de viteza si de starea soselei, de la care a pornit toata dezbaterea asta cu frana de motor.
        Ma hazardez si spun ca daca sofezi sigur esti unul din idiotii care iti taie calea doar ca sa arate ce destepti sint ei sau masinile lor.

      2. @geefo
        Esti doar prost sau vrei sa sugi pula la greu? Eu nu inteleg. I-am explicat desteptului cu fizica pulii unde sta adevarul la ce-a spus, ca oricum tu n-ai inteles nimic. Eu ma hazardez sa spun ca esti atat de frustrat si de impotent, incat sigur ejaculezi precoce la porn de amatori. E bine asa? De asemenea, nu ma hazardez ci pot certifica faptul ca esti total paralel si corijent la fizica, altfel ti-ai fi dat seama ca un om care poate descrie notiunile din fizica respective nu poate fi cretin ce taie fata ca un boss, eventual e un nerd ce nu are permis. Asa ca, in concluzie, sugi pula, decat, chiar si fara frana de motor.

      3. Finch, ai taiat calea ca sa arati ca esti destept, nu pentru ca te futea in cur adevarul si nu mai puteai sa pastrezi tacerea. Pentru ca ai deschis televizorul mai tarziu, iti mai spun o data: subiectul discutiei era cu totul altul, nu despicatul firului in patru pentru ce se consuma energia sau ce senzatii ai tu cand simti ca esti inteligent. Tangential, s-a ajuns la neintelegerea conceptului de frana de motor in vorbirea populara, mantogul crezind ca doar clasicele vin dotate cu frana de motor.
        Am stabilit ca esti destept si ca iti dau si diploma, daca vrei statuie, iti fac si statuie, dar o sa fie mai greu un pic. Stii cum se fac statuile pentru cei ca tine, nu?
        Tembelii care conduc ca niste idioti iresponsabili pe sosele nu fac lucrul acesta fiindca stiu sau nu stiu fizica, il fac fiindca se cred foarte destepti, la fel cum te crezi si tu. Cind ti-am apreciat stilul de sofat l-am facut bazat pe experienta mea de conducator auto si pe cunoasterea lighioanelor de teapa ta, cu permis sau fara. N-am inteles de ce ai vrut sa aduci la lumina expertiza ta legata de ejaculat si pornul amatoristic, oricum iti zic si tie cum i-am zis si marghioalei: nu ma intereseaza ca vrei sa mi-o sugi, incearca la altii!

      4. @geefo
        In general nu trolez, pentru ca stii si tu, cu prostul nu e bine sa te pui, ca are mintea odihnita, te aduce la nivelul lui si te bate cu experienta. M-ai convins ca ai experienta. Sincer, iti ofer scuze ca te-am enervat si ti-am facut o impresie gresita, ai inceput trolling gratuit, chiar nu ma asteptam la un atac si am reactionat printr-un contraatac de care nu sunt mandru. Pentru ca erai pe alt canal, mai citeste o data ce am scris. M-am adresat fara sa injur doar lui nea Nicolae wikipedia care a spus niste tampenii cu iz de stiinta pe care chiar le-a gandit. Nu m-am referit la frana de motor in nici un fel, nu m-am simtit lezat de injuratura prieteneasca a conului Mantzy la adresa politehnistilor (da-ne-am toti un cap in pula!), m-am adresat unui singur om care a postat aici, Nicolae. Nu am vrut sa demonstrez decat lui Nicolae ca a incurcat niste borcane, nu ca sunt eu destept. Nu ma cunosti si incepi sa ma injuri de la adapostul internetului, tipic pentru un frustrat de cacat ce ia muie zilnic de la altii si se crede grozav ca le-a zis-o altora destept pe net. Vezi, e foarte usor sa enervezi un om cu cateva cuvinte. Te simti mai bine vomitand virtual? Eu nu, mi-e de ajuns un post din asta ca sa renunt.

        Cu toate cele spuse pana acum consider ca meriti un raspuns civilizat.
        Stii care e problema ta si a altor “lighioane” ca tine care se baga in discutii ce nu-i privesc?? Ai o deficienta grava de recunoastere a importantei, esti frustrat de lipsa de apreciere si ignoranta celor din jur, tanjesti dupa o vorba de apreciere si te refulezi in trolling. E de inteles, multi oameni capabili traiesc asta zilnic cand sunt inconjurati de idioti. Parintii tai se certau cand erai mic, ca manifesti tendinte de violenta verbala? Cand spun ca esti frustrat ma mai bazez pe un lucru: faci o apreciere lipsita de sens la adresa stilului meu de sofat. Un om care chiar stie fizica (si nu mi-e jena sa spun ca stiu fizica, dar nu aia de Spiru Haret) nu-si permite sa fie teribilist nici macar cu 250CP, pentru ca stie ca a fi mare scula pe 4 roti pe drumuri publice e un cacat pentru retarzi. Teribilistii aia care ma incurca si pe mine zilnic sunt niste inconstienti, nu se cred neaparat destepti, pentru ca oricum nu stiu ce-s alea energie cinetica sau impuls. Eu ii evit si-i las sa fie teribilisti, pana la urma se elimina singuri din balta de gene. Nu esti chiar prost, ai vocabular, dar fii mai relaxat nitel, ca nu poti schimba un om agresandu-l verbal virtual. Probabil ca am putea bea o bere fara sa ne spargem nasul si sa descoperim ca putem purta o discutie civilizata, chiar si despre frana de motor, bat-o vina! OK? Numai bine!

    4. @nicolae Vedeate-as facind frina “deasta” de motor pe polei!!! te duci pulii pina opresti….pula mea de politehnica…e la mintea cocosului ca nu stii sa tii un covrig in mina, mantzi are 1000% dreptate.

  5. n-am văzut niciun bărbat şofer în bucureşti care să semnalizeze trecerea de pe o bandă pe alta. probabil erau femei.

  6. Nicolae, unde ţi-e rigoarea ştiinţifică?
    Poţo varia masa vehiculului aruncând punga şi paharul de la McDonald pe geam. Ba chiar, dacă o arunci spre spate, mai ai şi o ţâră de reacţie.

  7. Semnalizatul la parasirea benzii e semn de minima politete fata de cei din spate. Ca sa nu spun de prudenta. Cine asociaza asta cu “femeile” are fie o foarte proasta parere despre femeile sofer (generalizarile sunt calea scurta pe care un creier nevolnic e ispitit s-o apuce din considerente proprii, genetice), fie are siguranta de sine a marlanului, pentru care “soferia” e singura pricepere proprie. La care nu renunta asa usor….

  8. Baai, da’ terminati-va! Mi-amintiti de replica aia a lu’ Dustin Hoffman/ Raymond din Rain Man: “Conduc foarte bine. Tata mi-a zis ca stiu sa conduc foarte bine.”

  9. Hello there, I discovered your site by way of Google whilst looking for a related subject, your website
    got here up, it appears to be like good. I’ve bookmarked it in my google bookmarks.
    Hello there, just was aware of your blog via Google, and found that it is really informative. I’m going to watch out for brussels.

    I will appreciate if you happen to continue this in future.
    Numerous people will likely be benefited from your writing.

    Cheers!

Leave a Reply

Your email address will not be published.