Puya nu știe carte

Puya nu știe carte

Consider că depășirea antimanelismului este cel mai important pas în maturizarea mea. Cred că sînt lucruri mai rele în muzica românească și că se transmit chestii mult mai nasoale la televizor.

Cîteodată mă uit la Taraf TV fascinat, cînd beau cu prietenii, așa cum mă uitam pe vremuri la OTV. Și da, să fiu fascinat înseamnă să-mi placă. Nu m-am prins încă dacă interpreții de manele își asumă penibilul și îi îngroașă tușele intenționat sau dacă pur și simplu nu-și dau seama cînd depășesc orice limită. În oricare dintre cazuri, atitudinea e scuzabilă și digerabilă. Taraf TV e mult peste Kiss TV din punctul ăsta de vedere. Dar despre house, digeială și alte cocălăreli nici nu are rost să începem discuția. Au căzut de ceva vreme mult sub manele. Nici măcar nu mai sînt submuzică. Sînt mai nocive decît etnobotanicele.

Ca de obicei (așa cum v-am obișnuit, dar v-o spun pînă vă intră bine în cap), cei mai enervanți sînt impostorii. În orice domeniu. Deci și în muzică. În muzică de la noi există niște băieți care cred că știu să cînte și alții care cred că-s inteligenți și știu să vorbească. Chiar dacă valoarea intrinsecă a ceea ce fac ei e undeva deasupra manelelor (nu mult), percepția lor greșită despre propriul nivel îi face mult mai penibili decît Guță sau Salam.

Să începem cu acest filmuleț:

Trecem peste faptul că spotul e penibil. Nici nu vreau să mă gîndesc ce creativi l-au produs. Sper să fie poanta lui Puya.

Știu, însă, care e legătura dintre Cargo și Puia: și Cargo, și Puia, sînt niște maneliști. Cargo pentru că cîntă manele. Știu vreo trei manele de la Cargo. Îmi vine în minte doar aia cu ploaia care sperau ei să se oprească (aveau de mers la magazin să ia pîine sau gen). Cred că și lui Salam i-ar fi fost rușine să cînte mizeria aia. Mă rog, s-a mai discutat  pe subiect, trecem peste.

Puia e și mai enervant. Puia e rapărul cu mesaj. Cu mesaj de căcat. E băiatul care, vorba colegului meu Bărbosu, satirizează moravurile societății de la ora actuală. Pe scurt, ia atitudine. Pe sincerelea, ia o atitudine de om prost. Pe lung, ne zice că la noi în țară e corupție, e birocrație, e sărăcie, e cocălăreală, e hoți și e viața grea. Să moară mă-ta, Puia?! Habar n-aveam, mînca-ți-aș ciocu tău de clarvăzător. Ia mai zi-ne tu cum stau treburile și p’ormă hai repede cu un refren idiot cîntat în engleză de-o pizdă proastă (ca pe vremuri cu Marijuana). Ca de exemplu:

I said no, this is not fair / Everybody is talking and I really don’t care / Why, is the world so mean / I hope is just a dream /// I said no, life’s not fair / I, I, I can change the world / Change the world, world.

Dacă vi se pare că nu are nici un sens, e pentru că nu are. Dacă vi se pare că Puia e un poponar prost, e pentru că este. Apropo, de ce în toate melodiile lui Puia Puia își spune numele la început și apoi numele piesei, ca maneliștii la nunți (”iaaa… Pu-ia-ia, Ca-ca-me-li-aaaa and Pu-la-la Mea-mea vă prezintă melodi-ia-ia Cein-gi-gi”)? Le era frică să nu-i confunde lumea cu Talisman?

PS – mi-e lene să mai scriu și despre Guess Who, singurul rapăr mai prost decît Puya. Muuult mai prost. Și muuult mai fudul. Poate într-un episod viitor.

46 thoughts on “Puya nu știe carte

  1. Când scrii de Guess Who ăla, începe prin a aminti că e suficient de prost încât să nu fie în stare să-și găsească un nume de scenă original. La categoria asta intră și pițipoancele A.S.I.A. și Cream. Mari talente.

    1. Scuze, dar Cream a fost o mare formatie: Eric Clapton, Ginger Baker, Jake Bruce. La A.S.I.A nu stiu cine canta la bass.

  2. Spotul de mai sus e prost, conceput de o persoană care nu avut Furazolidon, iar Cargo de mult nu mai cântă muzică (cam de când a plecat Ovidiu Ionku “Kemopes”).

    In fine, dar totusi…. dacă cei de la Cargo cântă manele, Holograf cântă muzică pentru cerşetori “Dă nene şi mie un ban..” , “Tristă este căprioara” şi altele foarte cunoscute de prin mijloacele de transport în comun.

  3. poate ca nu era pe gustul tau, insa canta in urma cu mai bine de 10 ani unu’ Deceneu. avea si acel clip “7 zile” care era o chestie inedita pentru peisajul autohton. se apropia mai degraba de un fel de trip-hop. am aflat recent ca dupa niste drame in familie, omul locuieste intr-un camin de nefamilisti si a ajuns sa lucreze cu ziua, in tecuci. oricum, era o prezenta chiar aparte in muzica romaneasca.

  4. Instinctu meu da’ fata mare nu ma-nseala. Yeeeeaah.
    Marijuana zicea ieri ca putea sa moara si ea ca Amy Winehouse. Da n-a fost in stare pt ca drogurile pe care le primea de la Shishu Pishu & Puia Muia erau prea slabe. Cacat fato, nu te lasa!

  5. uite o combinatie intre ultimele doua posturi. merita ascultat, jur!

    ps: Puya e fredonat de manelistii mai versati, adica aia speciali care pot asculta si ” altceva”.

    1. cea mai t@r3 m3l! sHuKaR@ sa moare totz fanii mei da ciuda ca n-are t@l3ntu’ m3u..
      plm nu stiti sa apreciati munca omului….frate nu o fi el rapper da versuriile sunt adevarate .

    2. Da’ de ce s-a imbracat ca un ucigas platit prost? Si alea patru scanduri si un cui – adica cum le iei? Ti le da la pachet sau cum? Ca la sicriu iti trebe minim 6, iar de cuie… nu stiu, multe. Sau lipici. Da’ cu un cui… Ce naiba sa faci cu un cui? Sa-ti atarne poza pe cruce sau sa i-l bata astuia-n genunchi…

  6. some people are alive only because it’s illegal to kill them 😀

    oricum, extrapoland comparatia in ceea ce priveste calitatea versurilor sincer in momentul asta in muzica romaneasca (si nu numai) manelele de pe Taraf stau chiar bine, vorba aia, e complexe (cam de nivelul clasei a 3-a comparabil cu “Acceleratul”), e prietenoase-pozitive si ie catchy la burghejii care dau 4 euro pe un SMS. Pai compara-le cu bine zis cocalareala din muzica dance, sau cum cacat s-o mai chema acum! Nu-i suficient ca se schelambaiau in engleza de aveam impresia ca ascult corul de fochisti de pe Bricul Mircea, acu’ e la moda sa cante in “brajiliana” si in “araba”, repetand halucinant si bolnavicios 2-3 cuvinte. despre Hip-Hopul romanesc (ce ie ala?) n-ar fi mare lucru de zis, desi nici cu ala strainez nu mi-e rusine (vorba parazitilor “cand pestele e-n cuib, te frige las-o jos” :D). in fine, muzica recent-contemporana e de cacat. punct. nu cred ca exista prea multe contraargumente.

    1. Nici la nivel de mapamond situatia nu-i roza. In afara de cateva imitatii bunisoare pop-rock-blues curat englezesti gen hippie 60 si crazy 80 totu-i bisnis corporatist si multi, multi dineros. Cei care se plangeau de anii 90 isi infunda urechile si lacrimeaza melodios in timp ce mai dezprafuiesc neste LP-uri. In unele cercuri se vehiculeaza o intentie de revival etno-multicultural cu intentii benefice asupra creieraselor imbibate de trance si meth dar vorba aia – popolatia a crescut, nivelul de inteligenta ba iar eu la Angela Similea si filmuletele XXX pentru nomeclaturisti nu ma intorc. Mai bine jazz si classic music muzicofililor iar la petreceri Gabi Lunca si ceva Faramita Lambru …si inca ceva ….fara Pink Floyd la bairam.

  7. As dori pe aceasta cale, ca tot veni vorba de artisti muzicali romani contemporani din zilele noastre, sa fac un apel catre autorul acestui blog sa se uite la emisiunea “Vaporul iubirii” de pe o Antena, sa studieze fenomenul si sa scrie un articol interesant bazat pe fapte si ce simte el personal. Este o emisiune foarte frumoasa de oameni talentati la care eu din pacate nu pot sa ma uit pentru ca vine tarziu, la o ora la care eu ma uit la alte emisiuni.

    1. hai sa iti spun eu ce simt personal..sau mai bine sa iti zica nevasta-mea, ca e tare multumita cind se termina emisiunea..dar de multe ori nici nu mai apuc sa vad pina la capat, ca trece la actiune..sa nu piarda momentul..

  8. deceneu rula… nu stiu daca e adevarat ca-i zilier la tecuci, dar rula…

    despre parazitii ai ceva de zis ? de fapt mai exista ceva demn de ascultat din 2009 incoace?

  9. mantzy tu nu te-ai prins ca de fapt pseudo-cocalarii ( hausari , DNb’isti , stefan banica etc) au imprumutat totul de afara. Ca noi romanicii avem obiceiul asta mai nou de a luat tot ce e mai de cacat de afara si a-l ridica la rang de cacat sfant. Cocalarii manelisti si taranii “colorati” , prin prostia lor combmandriinata cu preferintele ce-ar face-o si pe proasta aia din twilight sa-si schimbe expresia, totusi sunt originali , autohtoni si tari in coaie.

  10. Băieţi ca ăştia nu vor face parte niciodată din clubul ălora de mor de supradoze pe bază de angoasă existenţială sau geniu artistic.

  11. nu stiu ce se intampla in ultima vreme cu Mantog dar incep sa apara mici momente de sinceritate. Omul incepe sa treaca peste faza de negare si recunoaste ca se uita cu placere la Taraf, cum se uita si la OTV in vremurile de aur(probabil unul din urmatoarele articole va fi despre Elodia). Bravo, Mantzy, cei mai enervanti sunt impostorii, cum bine-o spui, nu-ti fie rusine cu ceea ce esti. Astept cu nerabdare momentul in care ne povestesti cat de imaginare erau muiele date cu pula aia mare din articolele trecute.

  12. Tot ce e artificial e prost… La noi e si lumea data cu fundu-n sus, iar asta se reflecta si in muzica (lipsa de inspiratie). Lipseste autenticul… Daca mai apare cite o voce misto, n-o baga nici dracu’ in seama si ajunge sa moara in anonimat.
    A fost o tipa la Romanii au talent, foarte inzestrata (doar 19 ani). N-am mai auzit nimic de ea.

  13. Ba, ia uite, cica zice asta ca sinteti de cacat:

    “Kamikaze? Ala nici nu se pune la socoteala. Ala este mai prost decit celelalte doo puse laolalta. Si de cind era cit pe-aci sa bat un ziarist de la Kamikaze, noaptea pe la orele mici, sa-i sparg mecla gura ochii buzele si tot ce mai are el prin dotare, dobitoc beat si cretin care nu stie nici o regula a bunului simt, asa de bine ma simt ca nu-i mai citesc. ”

    de aici: http://turambarr.blogspot.com/2011/07/cacavencu.html

    1. Tare gagiul, il citesc aproape 300 de oameni pe zi din care 260 ajung pe blogul lui din greseala. Daca strigi in autobuz ai audienta mai mare.

    2. tare ca fularul. turambarr aka mirel palada este un alt sugator de pula cu sau fara batista. doar ca asta i-o suge lui felix, nu ca astia de la kamikaze sau catavencii care i-au supt-o lui vantu.

  14. “Consider că depășirea antimanelismului este cel mai important pas în maturizarea mea.”

    Si, ia zii, iti place la gradinita?

Leave a Reply

Your email address will not be published.