Există ceva mai jenant decît să te numești motociclist*?

Există ceva mai jenant decît să te numești motociclist*?

Știți care e singurul concept mai penibil decît ”intelectuală pasionată de Paler”? Fără îndoială – ”solidaritate profesională”. Solidaritatea profesională e genul de boală a meseriilor din lumea a treia a job-urilor. Cu cît ai o meserie mai de căcat, cu atît te simți mai solidar profesional față de restul uamenilor din breaslă. Am auzit de taximetriști solidari, am auzit de funcționari solidari, am auzit de muncitori la drumuri și poduri solidari, am auzit de corporatiști solidari, am auzit de blogări solidari, dar niciodată nu am văzut la televizor vorbindu-se de fantastica înfrățire dintre savanți. Sau cum se adună toți laureații de Nobel să dea bătaie cînd unul dintre ei are necazuri cu vreun băiat mai agresiv. Spune-mi cît de solidar te simți față de colegii de serviciu ca să-ți spun cît de ratat ești. În locul evreilor din bănci, aș pune întrebarea asta capcană la testul pentru acordarea de credite: ”vă simțiți solidar cu colegii de breaslă?… DA?!… Ieși în gîtu mă-tii și fură o plasmă dacă vrei să vezi Trăsniți în NATO pe 16:9, că nu te împrumută nimeni, săracule! Să nu te mai prindem pe-aici că ne dăm jos costumele și-ți rupem picioarele. Ptiu, amărășteanule!”. Și splaf, să-l scuipe pe geacă.

Dar una dintre cele mai penibile solidarități (semi-)profesionale (mai penibilă și decît aceea a taximetriștilor) e întîlnită la motocicliști. Faceți loc, sudori și vidanjori, că vin tare pe turnantă, cu motoarele ambalate zgomotos, cei mai penibili parteneri-de-hobby.

Fac o paranteză, cît să vă spun că eram foarte fericit ieri pe la 15, cînd am venit glonț de la redacție, pe un trafic mega-liber. Aproape că am prins verde la toate semafoarele. Ei, cu o stați de autobuz înainte de casă, pe la Veteranilor, s-a împuțit treaba: un cortegiu mortuar blocase bulevardul Iuliu Maniu (dacă vă vine să credeți că un bulevard de 4 benzi pe sens poate păți așa ceva). Inițial, am crezut că a murit Iliescu. Botezatu nu putea fi, că pe ăla trebuia să-l ducă invers, să-l înmormînteze sub salcîmul din Parcul Operei. Cînd colo, cum deja probabil v-ați prins, era un motociclist. Și cînd spun motociclist nu mă refer doar la mortăciunea din dric. În fața coroanelor de flori, nenicule, erau cîteva zeci, poate sute, de motocicliști cu motociclete, toți cu tricou cu poza unui umflat, probabil mortul, probabil mort pe căcatul lui de motor, probabil flecit de vreun tir sau vreun pom. Nu e prima oară cînd văd ceva de genul, așa că simt nevoia să întreb (că poate nu mă pricep): e vreo mare dramă cînd moare un motociclist? Chiar e un eveniment așa rar încît să se facă asemenea tam-tam? Să gîndim un pic rece și realist, da? Un motociclist îndeplinește toate cele trei condiții esențiale pentru a fi favorit să facă o liniuță cu Charon mai devreme decît ar fi fost prevăzut: e prost, e teribilist și depășește pe partea dreaptă. Adică COME OOON, nu trebuie să fii medium ca să-ți dai seama că viitorul nu sună bine! Niciodată un prost teribilist care depășește pe dreapta nu ajunge la 40 de ani. Iar dacă a ajuns, ori a avut noroc chior, ori e într-o condiție asemănătoare celei a lui Stephen Hawking.

Dar și eu îs fraier, că mă mai mir de România. Țara unde oamenii își iau Lamborghini ca să meargă cu 20 la oră pe străduțele din Dorobanți și motocicletă de o tonă și 600 de cai ca să se strecoare cu ea prin traficul din București și să taie fața la taximetriști. Și dup-aia tot ei se supără cînd mor. Păi, ori sîntem idioți iubitori de adrenalină, ori nu mai sîntem?

* după cum vă puteți da seama din titlu, nu mă refer la toți oamenii care folosesc o motocicletă. Mă refer la ăia care-și spun ”motocicliști” cu aroganță și folosesc motoare de neam prost ca să-și miște cururile prin orașul aglomerat. Așa și ziariștii sînt o specie penibilă, dar eu, de exemplu, nu mă includ în tagma asta.

80 thoughts on “Există ceva mai jenant decît să te numești motociclist*?

  1. Cu ăsta, te-ai întrecut pe sinele tău. It’s in my Manţog Top 5. Şi-ţi zic eu ce e mai penibil. Să te numeşti biciclist; îs la fel de trînte ca motocicliştii, numai că mai încet. Anume:

    Te respect ca vehicul, stau în spatele tău un sfert de ceas pînă am liber pe opus, să am loc te depăşesc frumos, cu distanţă de un metru, să nu te stresez, să nu te forţez să te retragi în bordură, să nu te speriu, ca creştinu, că sîntem oameni împulamea, da? Şi apoi mă ajungi din urmă la stop şi sfîrîi pe lîngă mine cu eşarfa în vînt ca şi cum aş fi invizibil, tus candila mă-tii de javră azi şi mîine!? Păi mă! Nici nu mai ştiu ce să… Păi cum să…

    Deci Dumnezeu să-l ierte.

      1. Nu radea, ca am aici pantani si indureini de astia care o freaca cu 40-50km/h pe sosea, ii doare in sula de semafoare si in general ghidoneaza dupa cum le sfaraie guma de la cursiera.
        Da nu ma enervez, e demonstrat ca saua aia lata cat usca intre ochi iti fute circulatia in perineu si te lasa fara cartuse in oo.

    1. Si pe tantile “ofiter de credit” cine le testeaza? Nenea directorul? Sau vin gata testate si recomandate de la “centru”?

  2. Pe mine ma oftica si-mi vine sa-i impusc pe astia care vor sa salveze animalutele si sunt impotriva violentei fata de patrupede. Voi nu sunteti solidari cu mine?
    Vreti sa iesim impreuna la un miting in Vama Veche si sa ne imbatam ca porcii pt asta?
    A, inca ceva: nu exista conceptul de ziaristi independenti. Exista doar ziaristi buni si ziaristi prosti.

    1. Dupa ce te-ai imbatat ca porcul vine unu si aplica violenta asupra animalului care esti. Sa vezi atunci cum te-apuca solidaritatea.

      1. Da de crezi ca trebe sa te imbeti ca porcul ca sa ti se aplice violenta? asupra animalului care sunt? Violentza se aplica de catre violentzi!

  3. stiam eu ca n-au voie sa depaseasca prin dreapta. M-am porcait cu unu care a facut asta prin Pipera – din pacate, mi-a spus cel din dreapta sa franez si a scapat dobitocu’

  4. Mantzy, 100 de puncte.
    Deci aia ie chiar penibili si cred ca merita sa fie numiti “donatori de organe”.
    Pe linga depasirea prin dreapta si alte ghidusii, uiti de mersul cu 180-200km/h pe sosele sau chiar in oras si apoi se plang ca lumea nu le prioritate sau se lipesc de masini/camioane cand acestea vireaza stanga/dreapta.

    Cu o mica mentiune pt “scuteristi”: muriti maaaaaa. Mai ales aia care la semafor, dupa ce te.ai chinuit si ai inghesuit toti vecinii din alte benzi sa poti depasi troșcoleta lui care e plafonata la 30-40km/h, iti intra senin in fata ca sa te blocheze in continuare. Si binenteles ca toti “are” motoare in 2 timpi si-ti baga fumul ala imputit prin ventilatie in habitaclu, cand iti merg la 1m in fata spoilerului.

    Totusi, caimacul la “penibilitate” le ia alea cu “eu am citit coielio” si apoi dau iama prin eliade si cioran. Vorba lui Taxi, “Pacat ca nu esti normala”.

      1. Eh, le inteleg…in ziua de azi, cu fustele in cap pe ecran si cu ecranizari cat cuprinde, cine se mai chinuie sa citeasca? Doar, “vaiiii tuuu draga, am vazut filmul. Ce? Este si carteeee?”

    1. Bai baiatule, la o intersectie unde voiam sa virez la dreapta, m-am asigurat de nu stiu cate ori, si cand sa incep sa efectuez virajul ma trezesc cu scutierul in dreptul aripii fata dreapta! Mi s-a congelat motorina! IN CALITATEA MEA DE EXPERT TEHNIC AUTO JUDICIAR, nu cred ca ma puteam scoate nevinovat.

    2. Donatori de organe o pulă, că nu mai rămâne nimic de donat din ei. Când mă mai trimiteau pe teren la câte un accident cu morociclist, găseam o parte din el în Constanţa, motocicleta prin Mamaia şi capul prin Năvodari. Trebuia să fac turul judeţului ca să fac două poze şi să iau două declaraţii. În condiţiile în care drumul era închis tot datorită accidentului. După ce că nu sunt buni nici de donat mai fac probleme şi după ce crapă.

      1. victor e militian si lucreaza la criminalistica, probabil.
        cand lucrezi la morga nu faci fotografii la locul accidentului si nu iei declaratii, fie ele chiar si doua 😉
        am nemerit-o?

  5. Da, exista ceva mai jenant decat sa te numesti motociclist:
    sa te numesti motociclist visurat 🙂
    O specie de motociclist pitic incrancenat.

  6. sa comentez … sa nu comentez … hai sa zic si eu ceva … de la inceput spun ca am motocicleta, deci atunci cand merg cu motocicleta sunt motociclist …

    acum …

    @ mantzy: de acord ca uneori actiunea descrisa poate lua o tenta manelista … din cauza asta nu particip la actiuni organizate de diverse asociatii … * de la finalul blogului insa nu exclude multe persoane :)) cum am spus mai sus: conduci motocicleta esti motociclist (din dex)

    @antigelu: daca simti nevoia sa controlezi traficul cred ca mai bine te faci fluierici.

    @mordor: depasirea pe dreapta este permisa in anumite situatii. poate ar fi bine sa mai citesti legislatia.

    @all: cred ca cei care au postat pana acum nu au motocicleta si nici nu au incercat senzatia … pentru mine ca si pentru multi altii este o placere si o necesitate in anumite situatii … sunt de acord ca padure fara uscaturi nu exista … asa ca sa incercam sa nu generalizam …

    asfalt uscat! 🙂

    1. Cata: io am cazut cu motocicleta IAWA de 350cmc, doi cilindri si cu atas la varsta de 12 ani! De ce ? ca peleul meu, nu stiam ce influienta are atasul! Am mai cazut cu scuterul ala cehesc, Manet, tot la varsta aia! Am mai doborat de pe scuter niste copii, vecini de fata cu mama lor! Am fugit cu IJ-ul Festival lu tata vreo 50 Km, pan’ la bunica! Cand m-a vazut mi-a dat nu’sh ce ca sa dorm si m-am trezit cu tata calare peste mine! A trebuit sa vanda motocicleta si sa se inscrie la Wartburg 1200.

      1. Tata a avut si BMW de ala 50 parca scria pe el, 2 cilindri boxer.
        Si prin vecini era unul cu Zundap.
        Pe linga Jawa erau si IJ-uri, tot de 350, nu?
        Sa nu mai pomenesc de Mobre…50, etc…si mai tarziu Hoinarul.

    2. Cata, nu pune la suflet, zau. In ciuda aparentelor, Mantzy e un mare iubitor de animale :).
      Pe bune, sunt motociclist si am aceeasi parere despre grupurile de motociclisti. Si, sa recunoastem, majoritatea sunt uscaturi. Acuma na, nici soferii romani in general nu sunt chiar cei mai educati/disciplinati.

    3. Hai, mă, că toţi comentatorii cu coaie (uneori şi fără) de pe-aici cunosc cazurile în care se depăşeşte pe dreapta. Manţi nu se referea la excepţii. Ştim cu toţii (inclusiv tu) la ce s-a referit.

    4. Hai bai si nu ma innnebuni.
      Atit ai putut, cu replica asta sari in dezbatere?
      Pacat…credeam ca a mai progresat tineretul si macar el renunta la replicile “da ce, esti frustrat, nu ai altceva ce face” sau variatiuni pe aceeasi tema.

      Aviatia da senzatia buei. Aia cu motorul e vax albina. Acceleratii sub 3 secunde sau raport greutate/putere pe la 2-3kg gasesti si la masini si mai e unii norocosi care am condus sau posedat si asa ceva. Nu toti trebuie sa mancam muste si tintari ca sa simtim ce e aia acceleratie la 200km/h, etc.

      Depasirea prin dreapta, folosind banda care in acel moment este ocupata de un alt autovehicul nu e niciunde data ca ok in “legislatie”.
      Insa in legislatie sint clar definite limitele de viteza sau cum se depaseste. Si parca amintesc ceva si de pastrarea distantei dintre partenerii de trafic.

      Korek, hai sa nu generalizam, dar din pacate nu stiu daca 10% din motociclisti circula regulamentar, asa cum nu cred ca mai mult de 20-30% din conducatorii de conserve sint la fel de “curati”.

      Sa intru in echipament, verificari tehnice si legalitatea motoarelor? Io cre ca nu trebuie.

  7. Pacat, pareai un tip haios si-mi facea placere sa te citesc din cand in cand.

    Si eu sunt motociclist, dar n-am mers niciodata cu 200, nici pe o roata, nu depasesc prin dreapta si nu particip la intalnirile de motociclisti.
    Din cand in cand, se intampla sa mai moara cate un om bun, indiferent ca e vorba de un sofer, un inginer, un corporatist sau un motociclist. Un om care a insemnat ceva pentru prietenii lui, pentru familie, colegi etc. Si atunci e o mare drama si e normal ca oamenii aia sa-l planga si sa-l conduca pe ultimul drum. Din pacate, probabilitatea ca asta sa i se intample unui motociclist este mult mai mare si de cele mai multe ori e vina unui sofer inconstient. Imi pare rau ca ai fost blocat in trafic cateva minute, dar pentru asta nu cred ca meritam sa ne consideri pe toti prosti si teribilisti. Daca fiecare cortegiu care blocheaza traficul il va face macar pe un sofer sa se uite in oglinda inainte sa traga de volan, atunci merita si din partea mea poti sa stai blocat cu saptamanile.
    Va doresc sanatate si minte, tie si postacilor tai!

    1. Bai, esti nebun? Pai tu stii cati iubitori de animale sunt in lumea asta (apropo de ce zicea unul mai sus)? Ce-ar fi sa iasa in strada toti iubitorii de animale cand moare cate unul si sa blocheze un mare bulevard? Sau prostituatele? Sau contabilii? Sau pescarii? Sau jucatorii de darts?

      1. Pe un iubitor de animale (si eu sunt) daca-l omoara un idiot, idiotul ajunge la puscarie.
        Daca un motociclist moare pentru ca un bou ii taie calea fara sa se asigure, el incearca sa-l evite si-si rupe gatul (si nu-ti trebuie mai mult de 50 la ora pt asta), legea spune ca vinovat e motociclistul pt ca n-a condus “preventiv”.
        In conditiile astea, lasa-ne-n plm sa blocam traficul din cand in cand. La fiecare cateva zile moare un motociclist si nu cred ca ai stat tu blocat pe bulevard de atatea ori.

    2. nu inteleg de unde o tineti pe asta cu trasu de volan..daca ajungeti langa masina in 2 secunde, si soferul se uita in oglinda cu 3 secunde inainte nu e vina lui..nu o sa stea toti soferii sa se uite numai in laterale..

      1. intrebare de baraj: cati mancatori de muste de astia “are” oglinzi retrovizoare? Si ma refer la de alea in care poti sa vezi ceva, nu gen “lame de ras” ca altfel iti strica “airodinamica” la motor. Sau le demonteaza.

    3. Da, bah, bmf, exact asta-i cheia: condusul preventiv. Motociclistii, prin definitie, nu sint observabili, tocmai de aceea ei trebuie sa conduca mai precaut. Nu trebuie sa considere implicit ca au fost observati pentru ca de cele mai multe ori nu sint. Acum, urmareste te rog, un calcul simplu: daca tu, calare pe rahatul tau baraitor, ai 60 km/h si esti la 15-20 de m in urma mea in momentul cind ma uit eu in oglinda inainte sa fac virajul la dreapta, in secunda urmatoare esti in flancul meu drept.
      Ti-e clar ca la distanta aceea(15-20m) esti neobservabil? Ti-e clar ce efect realizezi intr-un timp ce nu poate fi masurat cu ceasul de pe Nokia ta de figuri sau aifonu si mai de figuri?
      Ce respectul pulii vrei, daca tu ma iei prin surprindere, la fel cum i-a luat Tepes pe turci in timpul atacului de noapte?

      1. Daca ai fi citit cu atentie ce am scris, ai fi inteles ca nu merg niciodata pe partea dreapta. De fapt, orice motociclist intreg la minte stie ca trebuie sa mearga pe partea stanga a benzii, tocmai ca sa fie observat de soferi in ambele oglinzi.
        Mie imi este foarte clar ca trebuie sa conduc preventiv si de asta sunt inca in viata ca sa-ti raspund. Tie insa ti-e clar ca nu toti motociclistii ie prosti si trebuie sa moara? Si da-mi explici si mie frustrarile tale in legatura telefonul meu, ti-as ramane recunoscator.

  8. daca ar fi sa gandim la rece, asa cum zici tu, n-ai fi scris textul daca nu ar fi trebuit sa fii blocat in trafic(deci, e si o parte plus). si, din aceeasi categorie, cred ca era mai multa sinceritate in cortegiul ala funerar decat in mitingariile cu microbuze si beleuzi de la alexandria

  9. Hai sa-ti spun eu un secret: Motociclistii (si biciclistii, ca tot ii bagati la aceeasi categorie…) nu sunt o specie aparte. Realitatea este ca au, ca si soferii (adica voi, astia care vituperati aici), aceeasi proportie de oameni civilizati si de dobitoci ca restul domeniilor. Numai un incuiat poate considera ca mijlocul de locomotie este expresia unei tare comportamentale. Admit ca motociclistii trebuie sa detina un plus de iresponsabilitate, dar atat. Si frustrarea unui cur (de cele mai multe ori solitar intr-o masina cu 5 locuri) ce nu se poate strecura prin trafic de mare ce e, pentru ca vrea muzica si caldurica, merita o analiza mai laborioasa. Iar ofuscatului care depaseste cu atata rabdare biciclistii (iar nesimtitii aia nici nu-l baga in seama la semafor) ii spun “Fii atent, nene, ca iti scapi tesla pe degete, nu te mai lauda cu ce esti OBLIGAT sa faci, ce importanta mai are ca biciclistii ignora semafoarele, zi mersi ca nu sunt si ei cu cururile intr-o masina care sa-ti lungeasca tie coada la semafor!…”.
    Respectele mele…

    1. Nu, tată. Deci punctu unu: te dai pe bicicletă, eşti automat un ratat. E simplu. La fel şi cu motocicliştii şi conducătorii de marcă Fiat, ani de fabricaţie 1994-1998. Deci astea s-a demonstrat ştiinţific.

      Şi punctu doi. Nu eşti obligat. Asta nu-nţelegi matale. Ca şofer, eşti conştient că, în majoritatea cazurilor, nu te vede nimeni, iar pe ăla n-o să-l mai întîlneşti în viaţa ta a doua oară.

      1. Multumesc, esti o dovada vie (doar pentru ca dai din degete) a faptului ca e penibil sa te apuci sa postezi cu mintea goala…
        1. Ti s-o parea tie funny jocul preferat al maimutelor (sa arunci cu cacat fara nici o justificare), dar stiintific nu S-AU demonstrat alea, insa am auzit ca S-AU facut studii si a reiesit ca aia cu numele de Popa sunt incapabili sa faca mai mult de o conexiune logica…
        2. Esti obligat, si doar mentalitatea ta bizonica te face sa crezi ca poti eluda regulile. Ele nu-s facute ca sa te prinzi tu cum sa le ocolesti, sunt o responsabilitate. Nu imi sta in fire sa doresc raul cuiva, dar imagineaza-ti ca iti fecundeaza unul cu o masina diferita de marca Fiat, ANII aia de fabricatie, piciorul pe o trecere de pietoni, si pleaca linistit, sunt convins ca o sa-l feliciti, in gandul tau… Atat timp cat nu intelegi ca regulile nu sunt pentru fraieri, ci pentru a asigura o relativa functionare a societatii, regret, dar esti unul din grobienii care tin tara asta pe loc, in incercarea ei de a se civiliza.
        Sunt aproape convins ca nu o sa fii de acord (probabil pentru ca ai impresia ca numai smecherii au succes), ba chiar o sa te simti impulsionat sa mai versi o galeata de laturi, asa ca da-i drumul…

      2. 1) Voi ăştia sub 30 de ani vă luaţi tare în serios şi pe sine şi pe lume. Da’ majorităţii vă trece mai încolo.

        2) Deci nu, în majoritatea cazurilor, chiar nu eşti obligat. Dacă chiar vrei să fii bulangiu, eşti bulangiu, indiferent de reguli. Presupun că motivul din care nu-mi dai în cap e că nu vrei, nu că nu te lasă legea. Aşişderea, motivul din care nu-l bag pe ăla-n bordură nu e că aşa e legea, ci că nu se cade.

        Şi nu în ultimul rînd, s-A, că e sub cincizeci.

      3. @ Popa
        Deci:
        1)Mosule, vrei sa demonstrezi ca esti idiot si meriti oarece laude? Laudele mele! Sunt si sofer de masina si biciclist din cand in cand. In ambele situatii nu ma bazez pe atentia celuilalt, ma asigur eu pentru mine si pentru el. Idiotii ca tine, care considra ca unii au drept asupra drumului proportional cu numarul de roti sub cur, sunt problema majora in traficul actual. Iti urez ca unul cu 3 osii grele sa considere ca ai doar 4 roti si in consecinta s-a demostrat ca esti ratat.
        Si B)
        Sugi. Sunt idioti si idioti. Pe unii ii cheama Popa.

  10. Pula mea mantzy. Am pierdut un prieten f.bun datorita unui idiot cu masina care a întors pe linie continua.

    Si pe mine mă irita idiotii care se visează pe silverstone când au motoru’ între craci. Da nu as generaliza, pentru ca vina e si de partea “masinistilor” care nu au nici un pic de consideratie fata de motociclisti.

    Cât de mult pierzi dacă te uiti o sec in plus un oglinda?

    Dacă unu-i bou tre sa îl iau pe capota?

    1. da ma baiatule,sa-l iau pe capota sa dau inainte si inapoi pe el,sa-i dau doua bate in cap sa ma pis pe motoru` lui si sa-i scuip pe cadavru.

      copil nevinovat de 12 ani spulberat PE ZEBRA de o gasca de motociclisti care faceau curse la 10 NOAPTEA in pasaj la baneasa spre mall.

      a devenit sportu` preferat al baietilor din cartier sa stea la panda si sa catapulteze pietre spre muistii pe motoare care vin dinsprea gara baneasa.pacat ca n-au sange in coaie sa sufere in continuare, s-au prins si ei ca daca mai trec prin zona s-ar putea sa nu scape nescalpati si nefututi in cur.

      p.s. cine tine cu steauaaaaaaaa/sa-i fuuuuuuutem familiaaaaaa!!!!!!!!!!!!

  11. cred ca e cul sa fi motociclist.spre exemplu naumovici.are ochelari,jeaca(cred ca e lipita pe cocoasa si doarme cu ea),oleaca de bataie o sti,plus ca mimeaza bine competenta.

  12. P-astia cu motociclete ii iubesc, ca-s baieti adevarati (mai putin pa idiotii care se dau jmekeri), da’ invatati-va-n pula mea, sa bagati intii faru-n oglinda ca sa va vaz, ca dup-aia ma trag io in dreapta si-ti dau semnal sa ma depaseseti in safety, ca daca treci ca sageata pe linga mine, te fut in gura! Pin-acu’ era sa omor doi prosti d-astia care se tupilau ca ninja in spatele meu, exact in unghiu’ mort.

  13. Inevitabil, subiectul asta a creat din nou cele 2 tabere care se razboiesc: “conservarii” si motociclistii. Si inevitabil s-a ajuns la categorisiri si invective. Dar asta ne caracterizeaza peste tot, in fiecare secunda. De la meciurile care se sfarsesc cu batai si injuraturi, “breslele solidare” si pana la cocalarii care asculta manele la telefon in fata blocului si isi impleticesc limbile in pule si pizde printre cojile de seminte. Eu locuiesc pe straduta unde se afla biserica la care a fost depus ieri sicriul tanarului in cauza. Pe la 2 dupa-amiaza am crezut ca flotila de avioane a Royal Air Force ne survoleaza. Am iesit pe balcon doar ca sa vad vreo cateva zeci de motoclisti care ambalau frenetic motoarele si patinau cauciucurile in nori de fum in fata bisericii. Alte zeci de masini ambalau motoarele si claxonau. Lume ca la balci. Strada blocata. Gura casca cacalau. Cativa politzai (pe motocicleta, evident, ca sa empatizeze) faceau “ordine”. Balci pe gratis, macar de vindeati bilete. Va intreb, pe cei care ati “participat”, cati dintre voi ati venit pt spectacol si cati pt amaratul ala storcit de camion? Si daca ati venit ca sa aduceti un omagiu mortului, cu ce l-a ajutat ca ati trezit jumatate de cartier cu zarva pe care ati facut-o o ora? Inteleg, tragic evenimentul, dar nu se poate sa fim civilizati? Macar intr-o situatie din asta. De fapt cred ca noi nu stim sa convietuim. Cand treci vara la ora 3 dimineata pe o straduta intre blocuri ambaland motorul de zangane geamurile si pornesc toate alarmele dintr-un capat in altul se cheama ca esti un cretin irecuperabil indiferent pe cate roti mergi. Si daca mergi pe jos impreuna cu amicii la aceeasi ora nocturna si razi ca boul si injuri in gura mare si joci fotbal cu cutii de bere de se aude pana la etajul 8 tot cretin irecuperabil te numesti. Si daca ai impresia ca strada e a ta si regulile sunt pt altii vei sfarsi mort sau vei omori pe cineva si tot un cretin irecuperabil vei fi. Si revenind la cazul de fata, nu cred ca daca murea un pompier la datorie colegii lui ar fi blocat bulevardul ambaland motoarele cisternelor si tintind cu furtunele in Dumnezeu. Sau vreun politist ar fi fost condus la groapa de o cohorta de masini cu sirenele in functiune. Pur si simplu exista norme minime de civilizatie de care romanul nu vrea sa stie. Nu conteaza cu ce ne deplasam, conteaza sa fim civilizati. Daca eu vreau sa merg cu masina, cu curul meu gras calare pe un scaun si restul locurilor goale, la caldurica si cu muzica, de ce trebuie sa fii tu frustrat ca stai in frig calare pe motocicleta? Sau daca eu stau calare pe motocicleta si trec de tine care zaci in masina la stop, de ce trebuie sa ma sicanezi ca mi-am putut face loc? Sa facem spectacol. Sa ne batem. Sa ne injuram. Sa ne rupem capetele de la orice cacat. Sa ne aratam cu degetul cu “ba pe-a matii!”. Sa fim noi. Amin.

    1. @io: gresit, cand a crapat ala de prin Tg Jiu, pe motor, depasind o coloana cu peste 100km/h in sat, l-au ingropat ca pe “erou” cu alai si scandal.

      Apoi, nu imi faci in ciuda daca reusesti sa se strecori, din contra, stau lipit de retrovizoare si am facut mereu loc motociclistilor. Pt ca la verde sau cand isi da drumul traficul, ei oricum merg mai repede asa ca scap de “urmaritori”.
      Pe mina ma enerveaza ala cu partzoteca lui, care dupa ce juleste asfaltul cu 30-40km/h, accelerat la maxim, cu 100dB in coada si noxe cat cuprinde, e depasit cu dumnezei de toti din trafic pt ca e sicana mobila.
      Ei, cine crezi ca la urmatorul ambuteiaj sau semafor iti rupe oglinda sa se infiga in fata? Ai trei incercari sa ghicesti.

  14. Daca tot dam mui in colectiv, io dau publica si alora cu “xenoane” false. MURITI BAAAAA
    Plus interesantilor care nu pot conduce fara sa aprinda si “halogenele” (luminile de ceata”. Unii sint atit de boi si isi cunosc atit de putin masinile ca aprind si pe cele din spate. Deh, cu atitea butoaneeeeee.

  15. Asta n-o fi fost rugbistu’ ala, Alex Grozav? Care a murit la sfirsitu’ saptaminii trecute dupa ce, incercind sa faca pe grozavu’ mergind pe o roata, nu prea i-a iesit?
    Mie cel mai mult mi-a placut asta vara, pe Nicolae Balcescu cind eram in taxi si soferu’ a oprit la semafor, acesta afisind culoarea rosie ca singele.
    Din spate, pacanind, veneau lansat doi motociclisti fiecare pe . Ala care era mai in fata a trecut zimbind. Ala de era mai in spate, ca sa nu se lase mai prejos si sa pice de fraier, a fortat verdele (verdele alorlalti) si a ales sa pupe un Maserati. De bucurie s-a dat de vreo 2 ori peste cap, mai avea un pic si-si depasea concurentul, Maserati-ului i-a dat borsul iar motocicleta s-a facut cacat si s-a tirit la rigola sa fumege netulburata.
    Patimasul, care nu purta nici un fel de echipament, s-a ridicat repejor dar s-a asezat la loc cind soferul Maserati-ului si-a exprimat dorinta fireasca de a-l baga in pisda ma-sii.
    Mi-a parut foarte rau de amindoi (Maserati, motor) dar in sinea mea sint convins ca Skywalker va reusi, cind ii va trece buba, sa-si lase creierii macar pe aripa unui Duster maro. Maserati nu mai prinde el.

  16. Postul asta mi l fac sul si il calotez pe bata cu cuie si bile de plumb care sta cu mine in masina,special pentru motociclistii care dupa ce ca sunt vinovati in 99 la suta din cazuri,cilmea,mai sunt si tari in gura.

    cand l-oi trosni pe vreunu te poti gandi ca articolu tau a fost util.

    si inca o data special pentru armanovici:

    pe culoarea ros-albastra se piiiiiiiisa brigada noastraaaaaaaaa/si pe fanii lu` stiaua ne pisam toata viataaaaaaaaaaa!

Leave a Reply

Your email address will not be published.